مشت ها باز میشود حقایق برملا
فخرزاد فخرزاد

فتنه گان در دامن کذب وریا سرگشته اند

                                                             سفله گان در کوی بیداد و جفا سرگشته اند

یاوه گان بر یاوه گویی وخطا سرگشته اند

                                                             هرزه گردان در هوای نفس و هوا سر گشته اند

                                 گر نخیزد باد و غوغا گر غبار آسوده است  ( کریم حمید )

 

بتاریخ 16/4/1389 آقای نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان در یک اجتماع بزرگ در داخل کشورش از مسولین دولت پاکستان خواست از اعمال فشار و مداخلات که بخاطر دستیابی قدرت در دولت افغانستان مینمایند جلوگیری نمایند او اعتراف نمود که زمانی طالبان بخاطر تسلط پیدا کردن در افغانستان ایجاد شده بودند وشکسته خوردند و حمایت از طالبان را یک شکست خواند و افزود طالبان در سیاست شان ناکام هستند مردم و آگاهان امور در حالیکه گفته های وی را در ظاهر امر یک واقعیت دانسته میافزایند .

آزموده را آزمودن خطاست .

زیراکه نواز شریف یک تن ازسرشناس ترین ادامه دهندگان راه جنرال ضیاالحق حکمران نظامی پاکستانبوده و میباشد که تا آخرین مرحله زندگی خواستار مبدل شدن کشور ما به حمام خون و سرزمین سوخته بود وی توانست به همکاری اداره ای اس ای قوای مسلح شش صد هزار نفری مارا که مجهز با هزاران چین تانک شش صد بال طیارات پیشرفته جنگی و صدهاهزار میل سلاحها ثقیل خفیف بود منحل و تمام ثروت های مادی و معنوی مردم و دولت را به قیمت صدها ملیارد دالر می شد بواسطه گماشته گان خویش غارت و به پاکستان انتقال دهد و با انجام این کار زمینه را برای غارت گران ٫ قدرت طلبان ٫ زورمندان ٫ جنایت کاران سازمان یافته ٫ ناقضین حقوق بشر ٫ جنگسالاران ٫ مافیای مواد مخدر و حامیان خارجی آنها مساعد نمود و آنها توانستن با دست باز مثل مور ملخ زاغ زنبور غرض قاچاق آثار باستانی ٫ سنگهای قیمتی ٫ جنگلات مثمر وغیر مثمر ٫ معادن موسسات خورد وبزرگ دولتی هجوم آورند و تمام دارایی های پنج هزار ساله کشور را غارت سرزمین جنت نشان مارا به پایگاه مافیای بین المللی ٫ مواد مخدر میدان نبرد عده کشورهای متخاصم منطقه و جهان آزمایش انواع ایدولوژی ٫ سلاحهای پیشرفته نظامی کشورها مبدل سازند ازهمین لحاظ است که ده ها ملیون تن به نسبت گسترش خونریزیهای دوامدار فقر بیکاری ٫ گسترش فرهنگ معافیت ٫ زن ستیزی ٫ مردم ستیزی ٫ قانون ستیزی ٫ تشدید نمودن انواع خشونت های خوانوادگی و خصومت های قومی ٫ مذهبی ٫ لسانی ٫ سمتی ٫ حزبی ٫ تنظیمی در منجلاب کوره های آتش گرداب های خون و دامهای تذویر بازی گران گیر مانده وبا به نمایش گذاشتن سریالهای پی در پی بسوی نابودی ابدی سوق میشوند .

به نسبت ادامه این بازی پشت پرده وخونین قریب به نود وهشت فیصد مردم افغانستان از تمام مزایای زندگی محروم ساخته شده صرف یک مشت گماشته گان به حمایت کشور های خارجی توانسته اند به همه امورات دستیاب شوند و با اعمار بلند منزلها ٫ شهرک ها در داخل و خارج کشور همه آرزوهای انسانی واسلامی مردم مارا قربانی هوسهای بلند بالای خویش نموده و مینمایند .

درین رابطه وسایر رویدادهای مهم که طی هفته سوم ماه سرطان بوقوع پیوسته مردم و آگاهان امور از طریق وسایل جمعی وغیر رسمی ابراز نموده اند چند نمونه از آنها را خدمت خواننده گان قرار میدهیم .

روزنامه نیویارک تایمز بتاریخ 15/4/1389 موضوع را زیر عنوان افغانستان به آزمون کشورهای منطقه مبدل شده مینویسد .

کشور هندوستان به نسبت کمک شش صدو چهل ملیون دالر خویش توانسته حضور خود را پررنگ تر در افغانستان سازد و فعلا˝ چهار قنسل در نقاط مهم کشور ایجاد کرده که این کار سبب افزایش خشم کشور پاکستان بخصوص اداره ای اس ای که در افغانستان داشتن استراتیژِی عمیق و دست بالا از جمله خوابهای دیرینه آن میباشد مبدل گردیده که این کار سبب فرو رفتن کشور افغانستان در جنگ خونین گردیده است که دربین این دو قدرت گیر مانده است .

مردم و آگاهان را عقیده برآنست که کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان منحیث افزار کاری طی سه دهه گذشته در شعله ور ساختن جنگهای خونین کشورما نقش بزرگی داشته اند و هنوزهم به این عمل وحشیانه ادامه میدهند باید افزود بدون حمایت کشورهای بزرگ جهان آنها نمیتوانند یک لحظه هم در مقابل مردم شجاع افغانستان استادگی کنند .

داکتر اسپنتا مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری طی مصاحبه اظهار داشت .

کشور پاکستان در مبارزه با هراس افگنی از جمله با القاعده گلبدین حکمتیار سراج الدین حقانی و طالبانیکه عملا˝ در شورای کویته فعالیت دارند ناکام میباشد افزود سران پاکستانی که بخاطر عمق استراتیژِی و ایجاد یک دولت دلخواه که بعد از خروج قوت های خارجی از کشورما خیالات را در سر می پرورانند این کار یک اشتباه میباشد .

اظهار سخنان مذکور سبب خشم نمک خوران اداره ای اس ای گردیده درین رابطه غوغای را زیر بهانه خدشه دار ساختن دوستی بین دو برادر بزرگ براه انداخته اند .

مردم مارا عقیده برآنست که چوچه گرگ هرگز بزرگ نمیشود میافزایند آنهائیکه با جاری نمودن سیل های خون ثروتهای مادی ومعنوی مارا غارت و سرزمین جنت نشان مارا به حمایت باداران خارجی خویش به سرزمین سوخته پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر میدان نبرد بین کشورهای متخاصم آزمایش انواع ایدولوژِی ها وسلاحهای پیشرفته جهان مبدل ساخته اند هرگز دوست ما نبوده و نخواهند بود باید افزود دوستی بین هر دوملت های برادر افغانستان و پاکستان را هیچ قدرتی نمیتواند خد شه دار سازد .

طی هفته گذشته یک هیت زیر نظر آقای زاخیل وال به کشور پاکستان بخاطر عقد قرارداد ترانزیتی سفر نمود و از جانب مقابل خواست که اجازه صادرات و واردات از راه پاکستان به کشور هندوستان داده شود همچنان افغانستان بجای بندر کراچی که دور میباشد از بندر گوادر موال خویش را به مارکیت های جهان صادر نماید ودرین پیمان ترانزیتی برای شرکت هندوستان نیز سهم داده شود که این خواستها را هیت پاکستانی نپذیرفت وزیر مالیه کشور میگوید در رابطه به طرحها تاجای موافقت صورت گرفته در کنفرانس کابل امضا خواهد شد .

مردم و آگاهان امور میگویند روزانه بیش از یک هزار وپنج صد موترهای باربری پاکستان از طریق کشورما به کشورهای آسیای میانه اموال تجارتی خویش را انتقال مینمایند چرا آنها مانع تجارت مابه کشور هندوستان میشوند ؟ .

همه میدانند که باتورید اموال از کشور هندوستان اموال و اجناس بی کیفیت پاکستان بازار خود را در کشورما از دست میدهد .

روزنامه گاردین بتاریخ 16/4/1389 مینویسد .

سربازان ما چهار سال را در جهنم سپری نمودند میافزایند یک سرباز به خبرنگار وی گفته است مردم ولسوالی سنگین همه طرفدار طالبان هستند و خروج سربازان برتانوی را از ولسوالی مذکور یک شکست میخوانند .

ادامه میدهد برتانوی ها طی سالهای گذشته باوجود یک صدتن تلفات درین ولسوالی نتواستند دستاور داشته باشند ویکی از عوامل آن را عدم موجودیت یک اداره سالم و کارایی میدانند مردم و آگاهان امور علت دشواریهای متذکره را عدم برخورد قاطع کشورهای بزرگ از جمله بریتانیا در مبارزه با هراس افگنی و مواد مخدر میخوانند .

رهبر کمیته حزب جمهوری خواه امریکا جنگ افغانستان را جنگ اوباما وناکام خواند .

جنرال مکین سناتور وعضو دفاع حزب متذکره در سفر اخیرش به کابل اظهار داشت خروج قوت های امریکایی طبق ضرب اجل اوباما زمینه سازی بخاطر بلند رفتن مورال هراس افگنان میباشد اضافه نمود جنگ افغانستان زمان گیر بوده به عجله نیاز ندارد .

مردم میگویند جنگ بالای پوستین ملا نصرالدین در کشورما بوده ازین سبب زمان گیر شده .

معاون رئیس جمهور امریکا در سفر اخیرش در عراق از راهبرد اوباما در رابطه به افغانستان پشتبانی و عملکرد آنرا مربوط به حامد کرزی که عبارت از مبارزه با هراس افگنی و تقویه ارتش ملی افغانستان میباشد میداند .

نماینده سازمان ملل متحد میگوید نباید مذاکره بامخالفین کشور افغانستان را بی ثبات سازد در حالیکه از مذاکره با مخالفین طرفداری نموده اضافه نمود نباید از فیصله های سازمان ملل متحد پافراتر نهاده شود .

باشنده گان ولسوالی مارجه از گسترش ناامنی ها در آن ولسوالی شکایت دارند میافزایند پسته های امنیتی صرف امنیت خود را میگیرند و در مقابل طالبان از خانه هایشان منحیث سنگر استفاده کرده مورد حمله قوت های داخلی و خارجی قرا میگیرند .

مردم و آگاهان از گسترش چالش ها ناامنی در ولایات غزنی ٫ ننگرهار وسایر ولایات سخت نگران میباشند بی بی سی خبری را به نشر رسانیده است نیروهای بریتانوی در پهلوی نیروهای افغانی و امریکایی دور از چشم یک صدوچهل هزار تن قوت های خارجی در جاهای دور غرض برهم زدن و از بین بردن سران عمده طالبان مخفیانه کار مینمایند .

آگاهان امور میگویند با وجود این همه سر وصداها طالبان وسایر گروهای هراس افگن عملا˝ در شورای کویته وسایر نقاط کشور آزادنه رفت و آمد نموده و سلاحهای مورد ضرورت خویش را بخاطر انجام حملات هراس افگنی آتش سوزی دهشت گرایی بدست میآورند .

به نسبت حملات هوایی قوت های امریکایی پنج تن از سربازان اردوی ملی در ولایت غزنی کشته و دوتن دیگر زخمی شدند و دوتن دیگر که مردم آنها را بیگناه میخوانند در شهر مزار شریف توسط امریکایی ها کشته و دو تن دیگر را باخود برده اند قوت های مذکور آنها را شورشی خوانده .

بعضی از مردم درین رابطه گریه مینمودند و می گفتند کسی نیست به صدای ما گوش دهد ما عرض خود را به کجا نمائیم امریکایی ها و دولت به صدای ما گوش نمیدهند .

امنیت ولسوالی سنگین از قوت های برتانوی به امریکایی ها سپرده شد عده از آگاهان علت سپردن آنرا به امریکایی های یک تکتیک جنگی و عده دیگر بی اعتماد شدن امریکایی بالای متحدین شان میخوانند .

مسولین ولسوالی سنگین به وسایل اطلاعات جمعی گفته اند که در ولسوالی متذکره شصت وسه کارخانه بزرگ هیروئین وجود دارد ویکی از بزرگترین مرکز تولید هیروئین در کشور میباشد واکثریت نقاط آن در دست طالبان میباشد ویک مقدار زیاد مصارف طالبان از فروش مواد مخدر بدست میاید .

تلویزیون طلوع خبر میدهد سی ویک تن کاندیدان به نسبت داشتن ارتباط با گروهای مسلح غیرقانونی نامهای شان از لست حذف شد .

کمیسیون تدویر انتخابات پارلمانی مسولین ولایاتی خود را بخاطر تدویر انتخابات عادلانه و بیطرفانه و بدون تقلب سوگند داده است .

مردم و آگاهان امور در مورد حذف نامهای سی ویک تن میگویند اگر ما توان بیرون کشیدن شمشر جوردار حق وعدالت را از غلاف میداشتیم کمترین کسی از کاندیدان میتوانستند این آزمایش را بخوبی سپری نمایند میافزایند همه میدانند که قبل از رسیدن به قدرت عده از مسولین سوگند یاد کرده بعدها قصر ها ٫ شهرک ها از خون مردم در داخل و خارج کشور اعمار کردند و ازین لحاظ باوجود سوگندها به تدویر انتخابات شفاف پارلمانی کمتر باور دارند .

در جریان صحبت ها اشتراک کننده گان زیر نظر امواج آزادی صورت گرفت در رابطه به گسترش فساد اداری همه نظر مشترک داشتند .

انور الحق احدی وزیر تجارت کشور میگوید بین صادرات و واردات کشور یک کسر بسیار کلان تجارتی موجود است افزود در سال گذشته واردات کشور چهارو نیم ملیارد و صادرات آن سه صدوپنجاه ملیون دالر بوده در ادامه میگوید برای نزدیک شدن کسر تجارت باید از تولیدات داخلی حمایت صورت گیرد او رقابت سالم را در اقتصاد بازار یک اصل خواند و هرنوع سازش ها را که بین تصدی ها صورت گرفته باشد خیانت میخواند .

مردم و آگاهان امور را عقیده برآنست که در کشور ما چهار نوع مالکیت مانند سکتور خصوصی ٫ کوپراتیفی ٫ دولتی ٫ مختلط وجود دارد دولت مکلفیت دارد که عدالت را بین آنها تامین نماید قوانین ضد احتکار و ضد انحصار را تصویب عملی سازد بخاطر حمایت از تولیدات داخلی مطابق قانون اساسی کشور مالیات عادلانه را تثبیت نماید .

متاسفانه برعکس آن کارهای را مانند غیرفعال و منحل شدن نهادهای دولتی از جمله شرکت کودکمیاوی و تخم های اصلاح شده زراعتی ٫ بانک زراعتی ٫ صنعتی ٫ رهنی و تعمیراتی و ده ها موسسات خورد وبزرگ دیگر بخاطر زمینه سازی ثروت اندوزی نهادهای خصوصی انجام داده اند زیراکه در صورت موجودیت نهادهای دولتی مسولین قرضه ها را با ربح کمتر برای موالدین توزیع و از بانکهای خصوصی که قرضه ها را با ربح بسیار گران و کمرشکن توزیع مینمایند کسی قرضه اخذ نمیکرد و مثال های زیاد در مورد نهادهای دولتی که زیرنام خصوصی سازی لیلام شده است وجود دارد جای تاسف است که کارخانجات جنگلک بزرگترین موسسه تولیدی کشورما بود به مرکز تجمع نگاهداری معتادین مبدل شده است به نسبت تورید اجناس ٫ مواد ٫ بی کیفیت ٫ غیرضروری ٫ تجملی ده ها هزار موسسات خورد و بزرگ ورشکست وملیونها تن به نسبت از دست دادن شغل خویش به کشورهای جهان مهاجر شده اند .

روزنامه نیویارک تایمز در گزارش مورخ 17/4/1389 مینویسد بعضی دلالان امریکائی قروض شرکت ها و موسسات افغانی را که به هزاران ملیون دالر میرسد نپرداخته فرار نموده اند که این کار مشکلات زیادی از ناحیه بی اعتبار شدن شرکت های مذکور در بین مردم بوجود آورده است .

یک موسسه که دیدبان اصالت افغانستان خوانده میشود یک سروی جدید را در سی ودو ولایت انجام داده میگویند در سال 2009 میلادی مردم افغانستان بخاطر انجام کارهایشان یک ملیارد دالر رشوه پرداخته اند میافزاید میزان فساد نسبت به سالهای گذشته دو برابر بیشتر شده است این موضوع مشروعیت دولت افغانستان را کمرنگ به طالبان مشروعیت بیشتر میدهد .

یک سناتور اسبق امریکایی اعتراف کرده که ترورستان بین المللی را همکاری کرده میافزایند به طالبان پول فرستاده است در ادامه سخنانش افزود دریک سازمان بین المللی کار میکرد که سازمان مذکور با هراس افگنان ارتباط داشت و از حکمتیار و غیره سران نیز یاداور شده .

عده از کارشناسان راکه در گفتمان تلویریون طلوع 16/4/1389 اشتراک نموده بودند عقیده برآنست که کشورهای همسایه از جمله ایران وپاکستان به این نظر میباشند باید کشورهای خارجی با قبول شکست ها و رسوایی ها از افغانستان خارج شوند مردم و آگاهان امور پیامد بیرون شدن قوت های خارجی را که به وسائت ایران وپاکستان انجام میشود ناگوار و تکرار جنگهای خونین که بعد از عودت قوت های محدود شوروی وقت به کشور آبانی شان میدانند و میافزایند امریکایی ها وسایر کشورها صلاحیت حذف نامهای کسانی را که در لست سیاه شورای امنیت ملل متحد میباشند ندارند .

سلطانزوی عضو ولسی جرگه میگوید باید مشخص شود که طالبان کی ها هستند با دولت چرا می جنگند باید دولت نقش خود را درین بازی واضح سازند در مورد دولت و ملت سازی توجه نماید تا برای مردم یک امید پیدا شود در مورد ناامنی ها در ولایات شمال که زیر جنگهای ساخته گی بین دولت و قوت های جهانی ادامه دارد دولت درین رابطه گامهای اساسی و صادقانه اگر برندارد پیامد آن ناگوار خواهد بود .

مژده میگوید که پولیس و اردو از بین مردم ناراضی ایجاد شده و میشود نمیتوان بدون راضی شدن مردم بخاطر تامین امنیت گامهای اساسی برداشت اضافه نمود اختلاف دربین امریکائی ها بوجود آمده ما شاهد تکرار تاریخ میباشیم که عبارت از پا در آمدن یک امپراتوری جهانی درین کشور میباشد .

کوهستانی اظهار داشت .

نماینده روسیه در شورای امنیت گفته است که ایالات متحده با این شعار های بلند برکشور افغانها زیرنام مبارزه با تروریزم و مواد مخدر آمده آنرا عملی نمی نماید این کار عدم صداقت جامعه جهانی را نشان میدهد از طرف دیگر اداره سالم وجود ندارد و بخواست روشنفکران صادق کسی گوش نمیدهد و زمینه سازی های وجود دارد که سبب بلند رفتن مورال هراس افگنان گردیده و اطمینان به قدرت رسیدن را پیدا کرده اند و عامل بحران موجود فکتور فوق را میداند .

توسطه یک واحد بررسی امریکائی قرارداد شرکت های خصوصی از طرف اداره ایالات متحده آغاز شده بررسی کننده گان از عدم شفافیت قرارداد ها اظهار نگرانی نموده اند میافزایند یک عده کمپنی های امنیتی  تاهنوز ثبت نشده خواهان ثبت آنها در دولت میاشند .

والی نورستان میگوید زیر نظر یک افسر نظامی پاکستانی دوصد طالبان پاکستانی وارد ولسوالی برک متال شده .

آقای تاقت در گفتمان لیل 16/4/1389 تلویزیون طلوع اظهار داشت وضع به اندازه وخیم شده که تحمل آن برای مردم وجود ندارد وغرض بیرون رفت از وضع موجود تدویر لویه جرگه عنعنوی را به اشتراک همه گروهای درگیر بخاطر ایجاد یک حکومت موقت و رفتن بسوی پروسه صلح موثر میداند .

آقای ریگستانی اظهار داشت که حامد کرزی باید استعفا نماید زیراکه خودش قدرت رهبری کشور را ندارد میخواهد سرنوشت کشور مارا به پاکستان بسپارد .

باستان شناسان میگویند اکثریت محلات آثار باستانی خودسرانه کاوش غارت وتخریب شده است یکی از عوامل آنرا نبود حمایت قانونی از عابدات تاریخی میخوانند .

سناتور مکین ولایت قندهار را کلید موفقیت در پیروزی جنگ بر طالبان خواند اضافه نمود عده زیاد مردم به نسبت موجودیت عاملین فساد در ارگانهای عدلی و قضایی به طالبان رو میاورند .

نماینده شورای ولایتی بامیان بتاریخ 17/4/1389 از طریق رادیو بی بی سی اظهار داشت آثار باستانی در بامیان نمانده افزود حفظ آثار باستانی ولایت بامیان مربوط به اداره یونسکو میباشد درین رابطه دو ملیون دالر امریکایی را از کشور جاپان اخذ کرده صرف چهار دروازه چوپی درین جا جور کرده کدام کاری دیگر انجام نداده است دوسال میشود که نماینده گان آن موسسه به این ولایت سفر نکرده مردم از تخریب عابدات تاریخی وکاوش های تاریخی در ولایت غزتی سخت نگران میباشند عواقب آنرا برای منطقه و جهان از لحاظ فرهنگی خطرناک میخوانند .

مردم و آگاهان امور از افزایش معتادین مواد مخدر بسیار نگران بوده عواقب آنرا یک نوع زمینه سازی بخاطر از پا در آوردن جوانان کشور بواسطه عاملین فساد ٫ مواد مخدر و حامیان خارجی آنها میخوانند .

شورای ولایتی پکتیا به نسبت بازرسی های زنان بواسطه قوت های ناتو در ایام گذشتن از خط مرز پاکستان و افغانستان عکس العمل نشان داده آنرا خلاف اسلامیت و افغانیت میخوانند و میافزایند اگر به خواست های شان توجه نشود مردم را به تظاهرات مسلمت آمیز دعوت مینمایند .

جنرال مراد علی مراد میگوید شماری از اعضای حزب اسلامی حکمتیار در مورد طالبان اطلاعات را به دولت سپرده اند و آنها به دولت پیوسته اند عده از مقامات مسولین دولتی گفته اند که در مقابل اطلاعات برای آنها پول پرداخته میشود اضافه مینمایند گسترش فساد اداری در ارگانهای دولتی و عدم همکاری مردم که سبب توانمندی طالبان شده ازهمین سبب آنها حاضر نیستند که به صلح تن در دهند میافزایند آن عده طالبانیکه به خارجی ها وابسته اند باید سرکوب شوند زیراکه نمی خواهند صلح در کشور تامین شود .

راهبرد اوباما بخاطر مسلح سازی روستاها مورد تائید حامد کرزی قرار نگرفت مردم و آگاهان امور ملیشه سازی به نفع تامین امنیت ندانسته درین باره نورالحق علومی میگوید .

جامعه جهانی زیرنام مبارزه با تروریزم به کشور ما آمده اما تروریزم در بعضی نقاط رشد نموده در مورد تقویه قوای مسلح مجهز با سلاحهای پیشرفته تعلل به خرچ داده اند .

بعضی از کارشناسان به این باور هستند که تدویر جرگه مشورتی طالبان را مشروعیت داده و راهبرد امریکایی ها زمینه تجزیه افغانستان را مساعد ساخته است بخاطر جلوگیری از تجزیه افغانستان امریکایی ها باید در راهبرد خود تجدید نظر نمایند درین روزها مسولین از دادن صلاحیت های بیشتر به ولایات حرف میزنند مردم و آگاهان امور عملی شدن این طرح را نظر به شرایط فعلی کشورما که در آن مافیا ٫ زورمندان ٫ جنگسالااران ٫ هراس افگنان و گماشته گان خارجی ها مسلط میباشند از ناحیه دفاع از تمام ارضی ٫ استقلال ملی ٫ حاکمیت ملی کشور مفید ندانسته خواهان یک اداره سالم ٫ کارایی در سراسر کشور وتطبیق قانون در جامعه میباشند .

خلاصه اینکه زمانی مشت های متجاوزین ٫ فسادگرایان ٫ مافیای بین المللی مواد مخدر و گماشته گان شان باز میشود که کشتی شکسته ما در بین منجلاب کورهای آتش و گرداب خون گیر مانده لحظه به لحظه بسوی نابودی ابدی سوق میشود سوال اینجاست که چه باید کرد ؟ .

باید غرق شدن کشتی مذکور را با لم دادن و نشستن دست روی دست در دامن اجنبی ها تماشا کرد ؟ .

و یا اینکه برای نجات آن دست بکار شد .

به باور آگاهان امور و مردم ما زمان آن رسیده که برای نجات این کشتی شکسته و رسانیدن آن به ساحل مقصود باید گام های استوار و صادقانه را برداشت .

وبرای رسیدن این اهداف بزرگ انسانی و اسلامی ٫ اتحاد ٫ همبستگی ٫ تمام مردمان سربلند ٫ آزادی دوست و جلب همکاری تمام سازمانها نهادهای صلح پسند و ترقی خواه جهان از جمله پارلمانها جهان یک امر حیاتی بوده میباشد درغیر از آن صرف با باز شدن مشت ها و برملا شدن حقایق نمیتوان برهمه مشکلات غلبه کرد             .


July 12th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات